Bijgewerkt: feb 12


Ik geef Kundalini yoga in een prachtige yogaruimte. Licht, fris, prettig, mooi.

Ik voel me er thuis en ga er nooit meer weg.

Totdat ik via de app hoorde dat de eigenaresse stopte.

En dat binnen 2 week de huur werd opgezegd.

Zo zo, dat was echt niet grappig.

Maar hoe leuk is het leven:

Allerliefste vriendin Agnes stond naast me toen ik dat appje kreeg.

En die had net een sabbatical ingepland omdat ze iets anders met haar leven wilde:

In plaats van voor anderen te werken wilde ze iets voor haarzelf neerzetten.

Waar ze haar passies: yoga, mensen, organiseren kon uitleven.

Hahaha, je voelt 'n al! Ze keek me aan met die lieve grote ogen en die dikke frons tussen haar wenkbrauwen en toen viel het kwartje:

Dit moest zij gaan doen: alles op het gebied van yoga bij elkaar brengen en een bruisend centrum gaan maken van:

Bij Agnes.

Dat is de naam. Waarmee Agnes zichzelf gaat neerzetten.

En ze heeft honderdmiljoen plannen. Je kan allemaal soorten yoga doen en je laten masseren en er komen dansdingen en healingen en iets met stenen en klankschalen en heeel lang mediteren en ze ziet ook pannen met soep en gezonde hapjes.....

Heerlijke reuring en vast nog meer Kundalini yoga!

Wat een prachtig begin van 2017!

Een jaar met nog meer yoga, nog meer leren, nog meer bewustzijn, nog meer liefde.

En dat wens ik jullie allemaal!!!

Een meditatie dan maar, om dit alles te bekrachtigen.

KY meditatie Ganpati kriya voor voorspoed

Wat deze kriya voor je zal doen.

Van deze meditatie wordt gezegd, dat hij je van alle negativiteit van het verleden en heden zal verlossen en je problemen van elke dag zal gladstrijken en een positieve toekomst zal creëren. Het zal je geluk geven en de welvaart naar je toe laten stromen.

Hoe je deze kriya moet doen.

Deel I

Mantra: Saa-Taa-Naa-Maa Raa-Maa-Daa-Saa Saa-Say-So-Hung Chant de mantra op één uitademing, terwijl u de vingertoppen van elke hand achtereenvolgens bij elke lettergreep met de duim drukt (duim wijsvinger, duim middelvinger, duim ringvinger, duim pink). Gebruik een monotone stem.Ga hier mee door gedurende 11 minuten.

Deel II Adem diep in en houd de adem vast. Beweeg het lichaam in een langzame draai en stretch beweging. Gebruik elke spier van het lichaam. Beweeg het hoofd, de romp, de armen, de rug, de buik en de handen. Adem dan krachtig uit. Herhaal dit 5 keer..

Deel III Ga meteen recht op zitten. Kijk naar het Lotus Point, het puntje van de neus. Word volledig kalm, absoluut stil. Mediteer gedurende 3 minuten.

Eindigen: Adem in en houd de adem 30 seconden vast terwijl je je lichaam draait en beweegt alsof het allerlei krampen heeft. Elke spier moet worden uitgerekt, geperst en omgedraaid, van de spieren in je gezicht, hoofd en nek, tot aan je tenen. Adem uit. Herhaal dit 3 keer. Adem dan in en zit rustig en concentreer je op het puntje van je neus gedurende 20 seconden. Adem dan uit en ontspan. En ga dan vol vertrouwen 2017 in!

Agnes Klinkert

06-20930627

Agnesklinkert@ziggo.nl

Yoga locatie:

DeYogiSchool

Rivierenhof 12

Groningen