Rooster komend seizoen

Dit najaar: De Happy Hart Set!

Als je mee gaat doen......

 

Het is verplicht je eigen matje mee te nemen. En een flesje water is handig!

Als je echt van plan bent een fanatieke yogi te worden is een schapenvel een goede investering: qua materiaal, dikte en warmte dé ideale ondergrond.

Draag loszittende kleding en zorg dat je niet te zwaar gegeten hebt.

In het begin kunnen lessen zwaar aanvoelen qua lenigheid en uithoudingsvermogen.

Daag jezelf uit én wees mild voor jezelf...

Aansprakelijkheid:

Deelname aan de activiteiten van agnesklinkert.nl geschiedt geheel op eigen risico. Respecteer je grenzen en forceer niets.

Je bent en blijft zelf verantwoordelijk.
Raadpleeg bij gezondheidsklachten altijd een arts
Overleg in geval van gezondheidsklachten met de arts of deelname aan betreffende activiteit raadzaam is.
Stel de docent voor aanvang van de les op de hoogte van eventuele gezondheidsklachten of andere fysieke bijzonderheden (bv. hoge bloeddruk, menstruatie-, spier- of gewrichtsklachten etc.). Mogelijk kan de docent individuele aanwijzingen geven, die van belang zijn.
Onderbreek bij klachten een activiteit (pijn, kramp, duizeligheid, misselijkheid etc.) en stel de docent hiervan direct in kennis.
Volg de aanwijzing van de docent op en vraag wanneer iets niet duidelijk is.
agnesklinkert.nl is niet aansprakelijk voor schade en/of verlies van eigendommen van de cursist, noch voor enig lichamelijk letsel dat voor, tijdens of na een les is ontstaan.

DATA & KOSTEN

Dinsdag van 20.30-22.00 uur  

25 augustus 

1, 8, 15, 22, 29 september  

6 oktober 

 

Donderdag van 11.00-12.30 uur 

27 augustus 

3, 10, 17, 24 september 

1, 8 oktober 

Serie van 7 lessen: €85

Je kunt binnen de serie lessen inhalen bij een andere les.

Losse les  €15

Dit kun je overmaken of contant betalen.

NL61ABNA0592249549

Een aantal basics

 

Kriya

Een kriya bestaat uit één of meerder oefeningen en/of meditaties die een bepaalde verandering teweeg brengen in lichaam en geest.

 

Mantra

Mantra betekent het uitzenden van gedachtengolven. Het is een methode om het denken te regelen. Elke mantra heeft zijn eigen kwaliteit en uitwerking.

Tijdens de Kundalini yogalessen zingen we vaak mantra's.

We tunen altijd in met de mantra: Ong, waarmee je je een soort van verbindt met je hogere zelf, het Universum, de Kundalini wijsheid.....

We eindigen de les altijd met de mantra: Sat Nam: Ik leef mijn waarheid... (hoe fijn is dat!)

Tijdens meditaties zingen we regelmatig mantra's....

 

Pranayama

Adem is heel belangrijk in de Kundalini yoga.

Lange diepe ademhaling: dit is de ademhaling waar we over het algemeen mee werken.

Je ademt in door eerst je buik en dan je borstkas volledig uit te zetten en je ademt weer uit door je borstkas en buik in te trekken.

Vuurademhaling: de vuurademhaling is een ritmische blaasbalgachtige ademhalingsmethode. Je ademt ongeveer 2 x per seconde snel in en uit. Bij de uitademing trek je je navel in, bij de inademing uit. 

 

Bhanda

Bepaalde combinaties van spiersamentrekkingen worden bhanda's genoemd. Deze bhanda's versterken de oefeningen en laten de energie stromen.

De Mula-bhanda is de meest toegepaste bhanda.

Hij bestaat uit het samentrekken van je anus, geslachtsorganen en navel in een vloeiende beweging. Dit ga je een aantal seconden vast houden.

 

Mudra

Mudra's zijn hand- en vingerhoudingen die het effect van een oefening of meditatie versterken.

De Gyan Mudra is de meest gebruikte in de Kundalini yoga: je legt de topjes van je duim en wijsvinger tegen elkaar aan. Deze mudra geeft je kalmte en begrip. Door je wijsvinger en duim tegen elkaar aan te leggen ontstaat er een verbinding tussen het persoonlijke en het universum.

Agnes Klinkert

06-20930627

Agnesklinkert@ziggo.nl

Yoga locatie:

DeYogiSchool

Rivierenhof 12

Groningen